Program naprawczy
Wyeliminowanie zjawiska pojedynczych jak i notorycznych ucieczek
z lekcji.
Sposób realizacji:
Zadania szczegółowe |
Formy realizacji |
Oczekiwane efekty |
1. System poprawy ocen |
- Zapis w dokumentacji szkolnej (statut, wewnętrzny system oceniania) |
- korzystniejszy system poprawy ocen dla uczniów obecnych na sprawdzianach; - oceny semestralne nie mogą być wystawiane na podstawie tylko ocen ze sprawdzianów - wiadomości powinny być sprawdzane regularnie, |
2. Praca z młodzieżą |
-zajęcia z uczniami w czasie godzin do dyspozycji wychowawcy lub pedagoga szkolnego |
- uświadomienie zagrożeń występujących podczas wagarów; - wyrobienie nawyku rezygnacji z wagarów; - uświadomienie konsekwencji wynikających z niewypełnienia obowiązku szkolnego; - zapoznanie uczniów ze sposobami radzenia sobie ze stresem; - wzmacnianie poczucia własnej wartości; - łagodzenie napięć związanych ze stosunkami na płaszczyźnie nauczyciel-uczeń; - pomoc w nauce; - podjęcie działań, które pozwolą uniknąć represjonowania ucznia (dręczenie, dokuczanie); - wskazywanie pożądanych wzorców zachowań. - wyrabianie umiejętności mówienia NIE podczas propozycji spożywania alkoholu czy narkotyków |
3. Rozwijanie zainteresowań |
- angażowanie w akcje społeczne |
- skierowanie aktywności ucznia na „właściwy tor” |
4. Zaangażowanie uczniów w sprawy szkoły |
- udział uczniów w przedsięwzięciach szkolnych |
- wyrobienie odpowiedzialności za sprawy szkolne; - rozwijanie więzi ze szkołą |
5. Współpraca z rodziną ucznia |
- spotkania - spotkania rodziców z uczniami na godzinach wychowawczych |
- uświadomienie zagrożeń oraz konsekwencji wynikających z niedopilnowania realizacji przez ucznia obowiązku szkolnego; - współpraca rodziców ze szkołą w przeciwdziałaniu wagarom; - wychowawca często nawiązuje kontakt z opiekunami prawnymi ucznia, zwłaszcza tego, który stwarza trudności wychowawcze |
6. Współpraca |
- patrol szkolny na terenie przylegającym do szkoły i poza nią |
- informacja na temat uczniów wagarujących |